Dzień 47 : Hütschhof - Vacha (30 km)

Rano przyjemne zejście do Ollendorf zachęcało do wędrówki. Fajnie jest tak wedrować lekko w dół, wtedy nogi same człowieka niosą.
Później jednak znów zaczęło się podejście do góry... ale i tak dużo łagodniejsze niż się spodziewałyśmy, widać największe wzniesienia pokonałyśmy już wczoraj  :)

Początkowo możemy jeszcze podziwiać widoki i leciutkie mgły snujące się w dole, a później droga wiedzie już tylko przez las. Kolejne kilometry i kolejne godziny, gdy wokół tylko zieleń i cudowny śpiew ptaków... Wspaniała kraina :)
Wędrówka upływa nam przy dźwiękach ptasich symfonii…

Czyż przechodzenie przez takie leśno-łąkowe okna nie jest bajeczne?

Do Vacha wchodzimy po ładnym starym moście Brücke der Einheit (most jedności). To symbole tego miasta.
Nazwa rzeczywiście bardzo trafna, bo przecież Vacha przez bardzo wiele lat było miastem granicznym pomiędzy dawnym RFN a NRD, pomiędzy tzw. Wschodem a Zachodem.

Brucke de Einheit - Vacha
Za mostem wita nas jeszcze śmieszny zielony ludek :) Grenzen überwinden – głosi napis na dole. No właśnie, „pokonać ograniczenia” jak wskazuje nasz translator.

Po chwili dołącza do nas pewien pan, przez kilka minut idzie razem z nami, by pokazać nam gdzie jest schronisko. Tu czeka na nas Jarek. Oprócz niego jest jeszcze dwóch innych pielgrzymów.
Miejsce to jest bardzo przyjemne i przestronne.

Udajemy się do polecanej w przewodniku księgarni. Tutaj otrzymujemy certyfikaty przejścia Ekumenicznego Szlaku Pątniczego oraz małe przypinki symbolizujące tą drogę. Za nami już całkiem niemały etap w Niemczech…

Pan w księgarni obiecuje również skserować Agnieszce jakieś mapy i informacje o noclegach na dalszą drogę. Ja akurat nie mam takiej potrzeby, bo mapę mam w telefonie i przecież z niej możemy korzystać, a o noclegach już nieraz pisałam.

Tak naprawdę to cieszę się, że dziś kończy się Droga Ekumeniczna i zorganizowane, płatne schroniska. Zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieję, że wreszcie rozpoczniemy „normalny” pielgrzymi żywot, bardziej zdamy się na Bożą Opatrzność i na ludzką dobroć, że choć w części powrócimy do naszych pierwotnych założeń.

Wieczorem udaje nam się nawet coś ugotować, choć nasze zdziwienie wzbudza prąd elektryczny na kartę. Karty te otrzymaliśmy w księgarni, są doładowane na ileś impulsów. Jednak te jednostki bardzo szybko znikają, więc chyba nie będzie mowy o nocnym włączeniu grzejnika, który też jest na prąd :(
A potem czas na słodki odpoczynek :)